Reñé fa una crida a consumir productes de proximitat i de gran qualitat com l’oli d’oliva de la DOP Les Garrigues

La Diputació se suma a la campanya promocional que ha presentat la DOP Les Garrigues amb l’objectiu de potenciar el consum i la cultura de l’oli d’oliva verge extra amb Denominació d’Origen

La Diputació de Lleida ha estat l’escenari que ha acollit aquest dimecres la presentació de la nova campanya de comunicació i promoció de la DOP Les Garrigues “L’important de la vida”, que inclourà un seguit d’accions per donar a conèixer l’oli sota aquest distintiu.

La primera de les accions ha vist la llum aquest dimecres i és un anunci de televisió que ha estat enregistrat a la ciutat de Lleida. L’anunci s’emetrà per TV3 a partir del proper dijous dia 2 de febrer en horari de migdia.

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé ha presidit l’acte de presentació i ha fet una crida a tota la societat a consumir productes de proximitat i de gran qualitat com l’oli d’oliva en favor d’un territori ric i equilibrat. “Per nosaltres és molt important que els productors d’oli rebin un retorn al seu esforç i això ho podem fer tots els ciutadans consumint aquest producte de gran qualitat”, ha indicat Reñé.

El president ha explicat que a Catalunya es consumeixen a l’entorn de 90 milions de quilos d’oli, dels quals 35 es produeixen a Catalunya i concretament entre 7 i 8 es produeixen a l’entorn de la DOP Les Garrigues: En canvi, el consum d’oli català es només de 12 milions de quilos.

La campanya promocional i de comunicació, prevista fins al 2020, vol donar un enfoc a la marca molt més actual i proper. Apostant en l’àmbit digital, a través de les xarxes i la presència a internet, tot i que també es contempla organitzar i participar a diferents esdeveniments, adreçats a diferents públics, que fomentin la cultura i coneixença de l’oli.

El president del Consell Regulador de la DOP Les Garrigues, Enric Dalmau, ha explicat que l’objectiu de la campanya és impulsar la DOP Les Garrigues en territori autonòmic i potenciar la cultura de l’oli d’oliva verge extra amb Denominació d’Origen en el consum quotidià.

Dalmau també ha comentat que el pròxim repte es assolir una estabilitat en la producció mitjançant el reg de suport per poder augmentar els mercats.

Per la seva part, la doctora del Departament de Tecnologia d’Aliments de la UdL, Maria Paz Romero, ha exposat les qualitats organolèptiques dietètiques i nutricionals de l’oli d’oliva arbequina verge extra.

Amb aquesta campanya es pretén, alhora, fomentar l’activitat i visibilitat de les cooperatives-operadores inscrites.

La campanya compta amb el suport de la Diputació de Lleida i la col·laboració del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya i El Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural.

A l’acte de presentació de la campanya han assistit els principals membres del Consell Regulador de la DOP Les Garrigues, cooperatives-operadores associades, agents del sector agroalimentari, així com diferents representants d’institucions públiques.

Desplaça cap amunt