Patronat de Promoció Econòmica, Patronat de Turisme, Organisme de Recaptació i Institut d’Estudis Ilerdencs gestionaran un total superior als 28 milions d’euros
Els organismes autònoms de la Diputació de Lleida han aprovat aquest matí la proposta dels seus pressupostos per a l’any 2022, que hauran de ser ratificades en el plenari del proper dijous 16 de desembre i que, en total suposen 28.098.444 €en les actuacions previstes pel Patronat de Promoció Econòmica, l’Organisme Autònom de Gestió i Recaptació de Tributs Locals (OAGRTL), el Patronat de Turisme de les Terres de Lleida i l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI).
El pressupost del Patronat de Promoció Econòmica per a l’any 2022 aprovat al seu Consell Rector és de 4.397.528 €. La principal línia d’actuació per al 2022 és consolidar les actuacions vinculades a l’agenda compartida del Pla de Transformació Econòmica de les Terres de Lleida, Pirineu i l’Aran i impulsar l’emprenedoria i l’empresa per tal de donar resposta a les necessitats actuals i que contribueixi a la fixació de la població i arreli el talent al nostre territori. Aquestes actuacions han de reforçar la capacitat del món local per liderar aquesta transformació econòmica amb l’ajut dels fons europeus.
El vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Carles Gibert, explica que durant el 2022 “donarem continuïtat al Projecte de Transformació Econòmica perquè el món local, els municipis i comarques puguin desenvolupar actuacions adreçades al reequilibri territorial, a aconseguir una societat altament digitalitzada i impulsar una economia verda i circular que afavoreixi el desenvolupament social, econòmic i empresarial de tots els segments productius de les comarques de Lleida”.
La Junta General del Patronat de Turisme ha aprovat un pressupost de 5.353.580 €, basat en la necessitat de continuar promocionant i difonent el conjunt de l’oferta turística de la demarcació, donant suport al sector públic i privat, i fomentant una gestió turística més sostenible que l’any vinent es vol traslladar als ajuntaments perquè també puguin obtenir la certificació Biosphere sustainable lifestyle. El Pla d’actuacions del Patronat per a l’any 2022 prioritza les seves accions al mercat estatal amb una aposta adreçada al consumidor final i de proximitat amb els productes de natura, actiu, cultura, gastronomia, moturisme, ornitologia, pesca i turisme esportiu. Quant als mercats internacionals, es prioritzarà la presència de la destinació en els mercats de França, el Benelux, Regne Unit, Alemanya i Israel, entre altres, en funció de la realitat en cada moment a causa de la Covid.
La vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol, ha explicat que “en l’enfocament estratègic del turisme post-Covid el pressupost del Patronat es basa, d’una banda, en la necessitat de continuar promocionant i difonent el conjunt de l’oferta turística del Pirineu i les Terres de Lleida sota el paraigua de la marca ‘Ara Lleida’, com hem fet fins ara, tot donant suport, d’una banda, al sector públic i privat del territori i, d’altra banda, amb la voluntat de consolidar els productes estructurats a escala estatal i internacional. El Patronat continuarà treballant per una gestió més sostenible del territori que beneficiï el turista, però també l’economia i el desenvolupament local i, en aquest sentit, oferirem l’any vinent que els ajuntaments de tota la demarcació puguin també obtenir la certificació Biosphere sustainable lifestyle, tal com fins ara hem aconseguit per al conjunt del Pirineu i les Terres de Lleida i també hem ofert a les empreses i entitats turístiques del territori”.
L’Organisme Autònom de Gestió i Recaptació de Tributs Locals, per la seva part, ha aprovat un pressupost de 7.891.445 €, amb els quals continuar potenciant l’accés a l’administració electrònica per part de la ciutadania i consolidar plantilla. La vicepresidenta de l’OAGRTL, Rosa Maria Perelló, destaca que “la bona gestió del Organisme Autònom, i el seu compte de resultats, permeten planificar a futur una ampliació dels serveis que prestem als ajuntaments per donar resposta a necessitats que ara se’ns plantegen, i poder planificar durant l’exercici 2022 el projecte que iniciarem el 2023”.
L’IEI, finalment, ha donat llum verda un pressupost de 10.455.890 €, que han de servir per definir el nou mapa d’ajuts públics en matèria cultural, a ens locals, entitats sense ànim de lucre i empreses privades. Així, destaca la creació d’una línia de suport a la producció teatral i audiovisual, doblar l’aportació a les activitats culturals al territori, i una línia per a equipaments culturals a pobles de menys de 400 habitants.
La vicepresidenta Estefania Rufach posa de manifest que “la producció cultural ha estat un dels sectors més damnificats per la crisi de la Covid i, tot i que en els mesos més durs han tingut el suport de l’IEI, ara hem d’estar-hi també en la fase de remuntada, fent tot el possible perquè els municipis recuperin les accions culturals amb els productors culturals de proximitat”.