La Generalitat, les diputacions catalanes i els serveis territorials d’Economia es reuneixen a Lleida per fer seguiment de la gestió dels fons MRR als municipis petits

La trobada, celebrada a l’Institut d’Estudis Ilerdencs, ha servit per repassar novetats sobre la implantació dels fons NextGeneration EU al territori

Representants de la Direcció General de Fons Europeus i Ajuts d’Estat (DGFEAE), dels Serveis Territorials del Departament d’Economia i Finances de la Generalitat i de les diputacions de Barcelona, Girona, Tarragona i Lleida s’han reunit aquest divendres a l’Institut d’Estudis Ilerdencs per fer seguiment de la implementació i la gestió dels fons del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR), amb un focus especial en els municipis de menys de 5.000 habitants.

Aquesta trobada s’emmarca dins del conveni signat entre la Generalitat i les quatre diputacions catalanes per a la promoció i impuls dels fons NextGeneration EU als ens locals. L’objectiu principal és establir un canal d’intercanvi d’informació, millorar l’impacte d’aquests fons a l’àmbit local i proposar nous projectes de finançament europeu.

Durant la sessió, s’han presentat les iniciatives en curs i s’ha dut a terme una dinàmica de treball per idear noves accions que permetin optimitzar l’absorció i l’eficàcia d’aquests recursos econòmics. Els assistents també han tingut l’oportunitat de visitar les instal·lacions de l’Institut d’Estudis Ilerdencs.

Actualment, el 93,08% dels municipis de la demarcació de Lleida tenen menys de 5.000 habitants, i el 83,12% en tenen menys de 2.000. Aquestes dades evidencien la necessitat de reforçar el suport a aquests ajuntaments perquè puguin aprofitar al màxim les oportunitats que ofereixen els fons MRR.

Lleida, 21 de febrer del 2025

Desplaça cap amunt