El vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Jordi Verdú i el president de la DOP Les Garrigues, Enric Dalmau, participen en el programa per parlar de la iniciativa i de la projecció del sector agroalimentari del territori
La nova marca alimentària ‘Gust de Lleida’, impulsada per la Diputació de Lleida per agrupar i donar projecció als productes i productors agroalimentaris del territori, ha estat protagonista aquesta setmana del programa Economix d’Onda Cero Lleida. Jordi Verdú, vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, i Enric Dalmau, president de la DOP Les Garrigues, han donat a conèixer aquesta iniciativa, que busca reforçar la identitat gastronòmica de les comarques lleidatanes.
Durant el programa, han explicat que la nova marca s’ha presentat aquesta setmana als consells comarcals, les DOP, les IGP i els GAL del territori, i que el seu logotip es donarà a conèixer oficialment a la Fira de Sant Josep de Mollerussa. “Amb ‘Gust de Lleida’ fem un pas endavant per unificar i enfortir la imatge dels nostres productes, destacant-ne la qualitat i l’origen”, ha afirmat Verdú.
Un altre dels temes abordats ha estat la presència de la Diputació de Lleida al Gastronomic Forum de Galícia que tindrà lloc del 23 al 25 de març, i on per primera vegada l’ens participarà amb l’objectiu de donar projecció als productes del territori. En aquest marc, s’ha aconseguit que l’oli de la DOP Les Garrigues sigui l’oli oficial del certamen, una fita que permetrà posicionar aquest producte en un esdeveniment de referència per a la gastronomia. “És essencial projectar-nos arreu i aprofitar esdeveniments com el Gastronomic Forum de Galícia per crear aliances i generar sinergies entre productors, institucions i professionals del sector”, ha dit Dalmau.
A més, s’ha destacat la nova convocatòria de subvencions del Patronat de Promoció Econòmica per fomentar la participació d’empreses lleidatanes en fires internacionals. Amb un pressupost de 130.000 euros, aquest programa busca impulsar la internacionalització i la competitivitat del sector agroalimentari del territori. L’objectiu d’aquests ajuts és facilitar l’expansió internacional de les empreses del territori, ajudant-les a cobrir part de les despeses derivades de la seva participació en esdeveniments firals fora de l’Estat o en fires d’àmbit internacional que se celebrin a Espanya. Els ajuts cobreixen fins al 30% de les despeses subvencionables, amb un màxim de 2.000 euros per sol·licitud, i es poden demanar fins al pròxim 24 de març.
Amb iniciatives com ‘Gust de Lleida’ i la participació en esdeveniments d’àmbit estatal i internacional, la Diputació de Lleida referma el seu compromís amb la projecció i la dinamització del sector agroalimentari del territori.
