Aquesta setmana, l’Economix, l’espai d’emprenedoria i empresa del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, ha dedicat el programa a donar a conèixer el projecte de TalKual, una empresa de Bellpuig que treballa per evitar el malbaratament alimentari. Fundada fa quatre anys, TalKual es dedica a valoritzar fruita i verdura descartada pels supermercats per motius estètics però que manté totes les seves propietats nutritives.
Oriol Aldomà, CEO i cofundador de TalKual, ha compartit els reptes i èxits de l’empresa en una entrevista a Ràdio Lleida. “En quatre anys hem aconseguit 8.500 subscriptors, famílies que, com nosaltres, lluiten contra el malbaratament alimentari,” ha explicat Aldomà. L’objectiu de l’empresa és arribar als 11.000 subscriptors abans de finalitzar l’any, un repte ambiciós que implica millorar la personalització de les comandes segons les preferències dels clients.
Una visió de futur sostenible i conscient
Així mateix, TalKual compta actualment amb 150 empreses com a clients que ofereixen productes frescos als seus treballadors com a alternativa sana a les màquines de vending tradicionals. Aldomà ha destacat la importància de confiar en proveïdors de qualitat i una logística eficient per assegurar que les comandes arribin en el moment adequat i en les millors condicions.
Aquest èxit es deu, en gran part, a l’esforç dels joves impulsors de TalKual i a la seva visió de futur per crear una empresa sostenible i conscient. Amb aquest model de negoci, TalKual no només contribueix a reduir el malbaratament alimentari, sinó que també promou hàbits de consum més responsables i saludables.