Oliba Beer Green vol trencar murs. Aquesta cervesa apta per a celíacs, ara també ho serà per a diabètics

Ho explica Ivan Caelles , creador de la primera cervesa del món elaborada amb olives, en l’entrevista a la cadena SER.

Un emprenedor que ha rebut assessorament de GLOBALLEIDA què, després de dos anys de llançar aquest producte, ja projecta obrir mercat als EUA i Canadà i assegurar-se posicions a l’Àsia

El CEO d’Oliba Beern Green no para d’anar a les facultats d’Economia a explicar la seva experiència. Fa dos anys va crear una cervesa que utilitza l’oliva com a matèria primera. Sabia que funcionaria. Però no sabia que ho faria tan. Va topar-se amb la pandèmia i no podia fer, com pretenia, una presentació presencial, amb xef de prestigi i tastets. Es va veure obligat a fer-ho en format virtual, per les xarxes. Resultat? Èxit planetari. Rebia encàrrecs d’arreu del món. Però era una cervesa de producció petita i artesana. Com fer front a les garanties de subministrament que alguns molt bons clients demanaven? Associar-se amb un grup inversor per fer front a les despeses que requeria ampliar la producció. I aquí entra Grup Costa, un important grup del sector alimentari que ha fet possible que l’empresa d’Ivan Caelles passi de produir 10 mil litres al mes (ara fa sis mesos) a projectar produir-ne 150 mil al mes d’aquí a poc. I això des del polígon industrial Les Comes de Torrefarrera.

El seu producte innovador agrada tan que, a banda d’assegurar-se plaça en països tan cervesers com Alemanya o Països Baixos, ara també ha entrat a Romania. Després del seu pas per la Fira Alimentària -a l’abril passat a Barcelona- ja té assegurada l’entrada a l’Àsia: Taiwan, Vietnam, Filipines, Japó… i ara intenta obrir-se camí també als Estats Units i Canadà.

Com a concepte, Oliba Beer Green, en basar-se amb l’oliva com a matèria primera, és apta per a celíacs. Ara, l’empresa està treballant per fer versions que siguin també aptes per a diabètics, aptes per a jueus i aptes per a àrabs (sense alcohol). I així seguir sumant països i consumidors d’aquest producte produït a les comarques de Lleida i que té, com a ingredient diferenciador, l’oli d’oliva produït al Pallars.

L’ Ivan Caelles, és un dels emprenedors que ha participat en diferents programes i formacions de GLOBALLEIDA.

Audio entrevista

Desplaça cap amunt