Presenten noves tendències de consum d’aliments a mitjà i llarg termini en els mercats europeus

Identificades en l’estudi presentat per la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) sobre les necessitats de produccions agràries i ramaderes, en què s’han revelat 5 macrotendències de consum que contextualitzen l’evolució esperada del mercat agroalimentari europeu de forma transversal

Una activitat inclosa en el Projecte AgroBioFood b. Ponent coordinat pel Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida

Aquest dijous, a la Sala d’Actes del Palau de la Diputació de Lleida, s’ha celebrat la jornada de presentació dels resultats de l’Estudi de les necessitats de produccions agràries i ramaderes a partir de la identificació de les noves formes de consum d’aliments a mitjà i llarg termini en els mercats europeus, en el marc del projecte AgroBioFood b. Ponent.

El vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida,  Carles Gibert, i el president de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC), Ramon Sarroca, han estat els encarregats de donar la benvinguda i presentar la jornada.

El projecte AgroBioFood b. Ponent té l’objectiu principal d’impulsar i gestionar la transformació del model econòmic actual de la demarcació de Lleida cap a l’economia verda, afavorint la capacitat de resiliència i productivitat sostenible d’aliments del nostre territori.

En el marc d’aquest projecte, la FCAC ha organitzat la jornada de presentació: Estudi de les necessitats de produccions agràries i ramaderes a partir de la identificació de les noves formes de consum d’aliments a mitjà i llarg termini en els mercats europeus, on s’han compartit els resultats de l’informe realitzat per PricewaterhouseCoopers Asesores de Negocios, S.L. (PwC).

La directora d’Strategy&Economics de PricewaterhouseCoopers (PwC), Anna Merino, ha estat l’encarregada d’explicar la situació actual del sector agroalimentari de les Terres de Ponent en xifres i les tendències de consum en el mercat alimentari europeu i les noves oportunitats identificades.

El resultats han revelat 5 macrotendències de consum que contextualitzen l’evolució esperada del mercat agroalimentari europeu de forma transversal:

  • Sostenibilitat i medi ambient

Existeix una creixent preocupació pel canvi climàtic que està impulsant forts canvis d’hàbits de consum, intentant reduir l’impacte ambiental de la producció, transport i envasos dels aliments.

  • Salut i benestar

Cada vegada més consumidors traslladen la seva cura per la salut en els seus hàbits d’alimentació. Productes naturals, amb majors beneficis, saludables i nutritius seran la tendència dels propers anys a Europa.

  • Ètica i valors

El consumidor europeu actual ja inclou factors ètics en les seves decisions de compra, i en el futur anirà en augment. La població vol reduir el seu impacte, i les marques estan aprenent com posar-ho en valor per augmentar les seves vendes.

  • Món digital i convivència

La tecnologia està causant grans canvis a la indústria que s’intensificaran durant la següent dècada. Més informació i de manera més ràpida serà la tendència general d’una població que busca la comoditat fins i tot en el menjar.

  • Qualitat i preu

És evident que la situació econòmica del continent marcarà el sector agroalimentari, però la manera en què productors i comercialitzadores hi reaccionaran condicionarà el consumidor i les seves decisions de compra. Una jornada adreçada a cooperatives agràries, empreses del sector agroalimentari i explotacions agrícoles i ramaderes, amb l’objectiu de difondre els resultats obtinguts en aquest informe. Aquesta informació que ha de servir com a instrument de canvi cap a una economia més verda, amb la idea de detectar els reptes i oportunitats que es presenten al sector.

Desplaça cap amunt