Presenten un projecte de realitat virtual i un de realitat augmentada en la 3a Mobile Week Catalunya a Lleida

Les propostes compten amb el suport del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida a través dels projectes europeus ‘Paisatges de Ponent’ i ‘Ponent Actiu’

Aquest divendres s’han presentat a la tercera edició de la Mobile Week Catalunya, que se celebra al Magical del Parc Científic de Lleida entre el 5 i el 7 de maig, dos projectes relacionats amb la realitat virtual i augmentada que compten amb el suport del Patronat de Promoció Econòmica, a través dels projectes europeus ‘Paisatges de Ponent’ i ‘Ponent Actiu’.

La primera de les propostes és el projecte de construcció interactiva del Centre d’Interpretació de la Pedra Seca, que s’ha presentat en el marc del programa ‘Paisatges de Ponent’ (FEDER). Per a aquest equipament s’ha dissenyat un joc interactiu que consisteix en la construcció interactiva de les cabanes de volta i aljubs del Convent de Sant Salvador, a través de la tècnica de pedra seca en realitat augmentada. La presentació ha anat a càrrec de Joan Folguera, Alan Navarro i Pere Ardiaca, de l’empresa Invelon, creadors d’aquest joc interactiu en realitat augmentada, ideat amb l’objectiu de generar l’interès i augmentar el públic que visita aquest centre.

La segona presentació –que forma part del projecte ‘Ponent Actiu’– ha estat el desenvolupament de rutes virtuals dels elements més significatius del patrimoni cultural i natural del pla de Lleida. Aquest format permet als visitants endinsar-se amb tota mena de detalls, als diferents indrets i elements patrimonials de l’àmbit de ponent.

La presentació ha anat a càrrec de Joan Torrent, tècnic del Patronat de Promoció  Econòmica, i de Jordi Seró, de l’empresa InSitu, encarregada del projecte de realitat virtual. Es tracta d’una eina que permet connectar d’una manera més real el patrimoni i els visitants, ajudant a la presa de decisions per descobrir un indret o un altre. La realitat virtual és molt útil per a la promoció i la descoberta del territori, ja que incorpora recursos interpretatius com textos, imatges, vídeos i àudios, entre d’altres, que ajuden a comprendre el que s’està veient amb tota mena de detalls.

El Mobile Week de Lleida ha crescut exponencialment respecte a la programació del darrer any amb més de quaranta tallers i jornades gratuïtes programades, amb cinquanta-sis sessions, pensades per a totes les franges d’edat i per a persones professionals i novelles en el món digital.

Scroll to Top