Publicada la resolució de subvencions per a empreses que han participat en fires internacionals durant el 2023

S’han atorgat 73 ajuts a 52 empreses de la demarcació de Lleida, per assistir a fires i salons d’àmbit internacional

El Butlletí Oficial de la Província (BOP) ha publicat aquest dilluns, 22 de juliol, la resolució de la Convocatòria de Fires Internacionals 2023 per a la demarcació de Lleida. La Diputació de Lleida ha atorgat 73 subvencions a 52 empreses per la seva participació en fires internacionals durant l’any 2023, per un import total de 106.628,09 euros.

La convocatòria, que es va obrir el passat 16 de febrer de 2024, té com a objectiu fomentar la presència de les empreses lleidatanes en esdeveniments firals internacionals. Les empreses beneficiàries es distribueixen per diversos municipis de la demarcació de Lleida. En concret, Lleida ciutat compta amb el nombre més gran de participants, seguit d’altres municipis destacats com Tàrrega, Torrefarrera i Vilanova de Bellpuig. També hi ha empreses d’altres municipis com Bellpuig, Almenar, la Pobla de Cérvoles, Alcarràs, Alcoletge, Vilanova de la Barca, Solsona, Torregrossa, Vallbona de les Monges, Bellcaire d’Urgell, les Borges Blanques, Agramunt, Vila-sana, Castellserà, el Vilosell, Talarn, Sant Ramon, Castell del Remei, Mollerussa i Corbins. La comarca amb més empreses participants és el Segrià, seguida de l’Urgell i la Noguera.

Sectors principals participants

Les empreses beneficiàries provenen de sectors molt variats, amb una presència destacada de sectors com l’agricultura i la tecnologia. Entre els sectors representats hi ha l’agrícola, amb empreses dedicades a la maquinària i als mitjans de producció agrícola, el sector tecnològic, amb empreses especialitzades en tecnologia agrícola, i el sector alimentari, amb empreses que produeixen aliments i begudes. També hi ha empreses que es dediquen a la fabricació d’equips i maquinària, així com al sector cultural, entre altres.

Fires internacionals

Les empreses lleidatanes que s’han presentat a la convocatòria han assistit aquest 2023 a una àmplia varietat de fires internacionals. Algunes de les més destacades són Fruit Attraction, Eurofruit, Blechexpo Stuttgart, SMOPYC, Salon Art3f a Luxemburg i París, Fespa Global Print Expo 2023 a Alemanya, Organic Food Iberia/Eco Living Iberia, Prowein 2023, Barcelona Wine Week 2023, Cosmprof 2023 a Bolonya, Biofach 2023 a Alemanya, entre altres. Aquestes fires s’han celebrat a Espanya, Alemanya, Luxemburg, França, Itàlia, Hong Kong, Dubai, Corea del Sud, el Regne Unit, els Països Baixos i Suècia, i representen una oportunitat per a les empreses de la demarcació de Lleida per accedir a nous mercats i establir contactes comercials a escala global.

La subvenció per a la participació en fires internacionals

Aquesta iniciativa busca ampliar les àrees d’influència comercial de les empreses i millorar la seva competitivitat a nivell global. Les subvencions cobreixen despeses com els drets de participació, el lloguer i manteniment d’espais d’exposició, així com la contractació de traductors o intèrprets. Hi han pogut optar empreses amb domicili social i centre de treball a les comarques de Lleida amb un volum de negoci inferior als 10 milions d’euros, així com entitats sense ànim de lucre amb centre de treball a la mateixa àrea. Els ajuts poden cobrir fins al 30% de les despeses, amb un màxim de 2.000 € per sol·licitud, amb la possibilitat de presentar-se a un total de dues fires diferents per beneficiari.

CONSULTA AQUÍ LA RESOLUCIÓ

Desplaça cap amunt