Nou municipis lleidatans participen en la campanya ‘Compra i descobreix Catalunya’

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, destaca la promoció del comerç i el consum de proximitat com un factor que ajuda a evitar el despoblament i fixar la població jove al territori

Balaguer, Cervera, Cervià de les Garrigues, Juneda, Les Borges Blanques, Lleida, Solsona, Torres de Segre i Tremp són els municipis que formen part d’aquesta xarxa, un projecte de treball col·laboratiu entre administracions locals de tot el territori català per donar suport al comerç de proximitat i donar a conèixer els 32 municipis organitzadors

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, acompanyat del vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Carles Gibert, ha presidit la presentació de la campanya ‘Compra i  escobreix Catalunya’, impulsada per la Xarxa de Barris Antics, que ha tingut lloc aquest dimecres a l’Aula Magna de l’Institut d’Estudis Ilerdencs.

L’acte ha comptat amb la participació de la coordinadora de la Xarxa de Barris i regidora de Comerç de l’Ajuntament del Vendrell, Mònica Rucabado; la regidora de Consum, Comerç i Mercats de l’Ajuntament de Lleida, Marta Gispert; l’alcalde de Torres de Segre, Joan Carles Miró; Mercè Rubio, alcaldessa de Cervià de les Garrigues i l’assistència d’alcaldes i regidors dels municipis  participants.

Fundada l’any 2011, la Xarxa de Barris Antics està formada per 32 municipis de Catalunya connectats en xarxa, dels quals 9 són de Lleida (Balaguer, Cervera, Cervià de les Garrigues, Juneda, Les Borges Blanques, Lleida, Solsona, Torres de Segre i Tremp), 14 de Barcelona, 2 de Girona i 7 de Tarragona.

Els nou municipis lleidatans, que compten amb el suport del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, durant tot el mes de juny organitzen la campanya conjunta de dinamització comercial i territorial ‘Compra i descobreix Catalunya’, impulsada per la Xarxa de Barris Antics, amb projectes que aglutinen els 32 municipis de tot Catalunya, amb l’objectiu d’ensenyar i explicar la riquesa cultural i patrimonial de cadascun dels municipis participants.

Talarn ha destacat que “disposar de consum de proximitat i de kilòmetre 0 és un dels factors que més ajuden a arrelar la població al territori i, per tant, forma part de les polítiques transversals amb les quals des de la Diputació de Lleida intentem fixar la ciutadania als municipis. L’any passat, a causa de la Covid-19, no vam poder realitzar aquesta presentació pública, tot i que molts municipis sí que van poder realitzar les seves activitats”.

Per la seva banda, Rucabado, que ha estat qui ha explicat el projecte 2021, ha posat en valor els premis d’aquesta edició, con són les 1.056 experiències que es poden guanyar només amb la compra als comerços de proximitat. “Els objectius de la campanya és donar suport al petit comerç, oferir-los visibilitat i, de la mateixa manera, donar a conèixer el nostre territori”.

Gràcies a la millora en els indicadors de la Covid-19, enguany la campanya deixa d’anomenar-se ‘Compra i Guanya’ i, per descriure’n millor el benefici i l’objecte, estrena l’eslògan, ‘Compra i descobreix Catalunya’. A més, recupera també les seves dates habituals a les portes de l’estiu.

Aquesta campanya compta amb un pressupost de 89.000€. Cada municipi disposa de 2.784€ per premiar els compradors i els comerços adherits a la xarxa.

Des del Patronat de Promoció Econòmica, s’ha posat en valor la realització d’accions de dinamització del sector comercial de la demarcació. Tot i les dificultats que va suposar la Covid-19 l’any passat, molts dels nostres comerços s’han transformat per adaptar-se a la nova realitat, i l’aposta de la Diputació de Lleida ha estat disposar de mecanismes per donar-se a conèixer i incentivar la compra en els comerços de proximitat, com ara les campanyes ‘T’ho portem a casa’, ‘Tinc sort de tenir-te a prop’ i aquesta que s’ha presentat avui, ‘Compra i descobreix Catalunya’, iniciatives que ajuden a evitar el despoblament i a fixar la població jove als municipis.

La Xarxa de Barris Antics ofereix als ajuntaments que s’hi adhereixin avantatges, com ara una campanya de dinamització comercial local amb projecció supramunicipal, el treball en xarxa, l’abaratiment de costos, més quantitat i qualitat de premis per atraure els clients en favor del petit comerç, el coneixement dels territoris, el reclam per visitar i conèixer localitats petites, i la rendibilitat de la inversió pel fet que sigui molt més que una campanya de dinamització comercial, amb les accions conjuntes.

Scroll to Top