La transformació digital de PIMES

Ha estat la temàtica tractada en la 3ª formació grupal del programa de consolidació IMPULSA’T, en el què estan participant 20 empreses de la demarcació de Lleida

Aquesta setmana, els participants del programa de consolidació empresarial  IMPULSA’T, han participar en la tercera sessió formativa que proposa el programa, La transformació digital de PIMES, impartida per Jepi Alberti, CEO de l’empresa oomkt, ha estat la temàtica impartida, que tenia com a objectiu principal aprendre els coneixements bàsics del màrqueting digital adaptat a petites empreses i autònoms, així com quines són les eines que hi ha a la seva disposició a l’actualitat, sobretot pensant en les possibilitats econòmiques de què disposen.

Per tal d’assolir els objectius aquesta sessió formativa ha plantejat el desenvolupament del  màrqueting digital ( per conèixer els conceptes  bàsics per fer màrqueting efectiu); Com portar trànsit al nostre web i com donar-nos a conèixer; la comunicació amb els clients i el màrqueting de continguts.;  Aprofitar les xarxes socials per fer negoci efectiu. Branding i atracció de trànsit físic + vendes puntuals i per últim, l’anàlisi de dades. Eines que tenim a la nostra disposició per a fer que el màrqueting sigui més eficient.

Tanmateix, en el decurs de la formació s’ha incidit en alguns aspectes importants a tenir en compte com: La generació de LEADS de qualitat; com coordinar una bona estratègia, barrejant diferents canals; que cal  tenir una bona web, des del punt de vista d’arquitectura i usabilitat: definir i destacar els CTA de manera clara i, que cal  mesurar els resultats, per cada canal, i donar-li un valor econòmic, així com dotar l’empresa de mesures correctores de forma constant. 

Aquest programa finançat pel Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, adreçat a empreses de recent creació, ja siguin empresaris individuals, PIMES de sectors tradicionals o innovadores i Startups, té com a objectiu, que les companyies participants incrementin la seva facturació, trobin finançament, avancin els seus processos d’internacionalització i creïn llocs de treball, entre altres.

Aquest programa forma part de la cartera se serveis del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, que es difon al conjunt del territori a través dels punts d’atenció GlobaLleida.

Amb la vintena d’empreses que han iniciat la seva consolidació empresarial en aquesta 2ª edició, el programa arriba a les 40 empreses amb representació a les 13 comarques que conformen el territori.

Els participants d’aquesta edició tenen representació a 10 comarques de la demarcació de Lleida, distribuïdes de la següent manera: Segrià 5 (3 de Lleida ciutat), Pallars Sobirà 2, Urgell 2, Noguera 3, Alt Urgell 1, la  Cerdanya 2, Segarra 1, Pla d’Urgell 2, Pallars Jussà 1 i Val d’Aran 1. Per sectors pertanyen a: Agroalimentari; TIC; Indústria – Fabricació; Serveis; Enginyeria – Energies renovables; Recursos humans; Artesà; Turisme; Comerç; Salut; Educació i Hostaleria.

Des del 2014, ja són 212 les empreses de menys de 5 anys participants en programes d’acompanyament empresarial que compten amb el suport de la Diputació de Lleida. Una iniciativa que ha obtingut molt bons resultats i amb un èxit de supervivència superior al 95%.

Desplaça cap amunt