Quina és la meva proposta de valor?

Ha estat la temàtica tractada en la 2ª formació grupal del programa de consolidació IMPULSA’T, en el què estan participant 20 empreses del conjunt del territori

Un programa que ha de servir de palanca  per reforçar i augmentar el grau de supervivència d’aquestes empreses de recent creació de la demarcació de Lleida

Ahir, els participants del programa de consolidació empresarial  IMPULSA’T, van participar en la segona sessió formativa que proposa el programa, Quina és la meva proposta de valor? Com l’explico? Què necessita escoltar el meu client per comprar-me?, impartida per Yolanda Tarango Julián, mentora d’empreses i fundadora de Barcelona Mentoring, que tenia com a objectiu que les empreses participants puguin posar en marxa la seva proposta de valor com una estratègia per diferenciar-se dels seus competidors.

En el decurs de la formació es va incidir en què, independentment del tipus de mercat al qual es dirigeix una empresa, del producte o servei que ofereix, hi ha dos punts que són claus per assolir l’èxit del negoci: clients i proposta de valor. Si coneixes els clients i s’elabora una bona proposta de valor, pots transmetre amb claredat com el teu producte o servei els ajuda. Per això, conèixer què és la proposta de valor, com s’elabora correctament, exemples i un mètode per dissenyar-la, és una eina per vendre més i millor un negoci.

En aquesta edició les 20 empreses seleccionades que sumen  entre totes, un total de 70 treballadors i una facturació conjunta de més de 1.400.000€, tenen representació a 10 comarques de tota la demarcació, 1 de la Val d’Aran; 1 Alta Ribagorça; 4 de les Garrigues; 1 de la Noguera; 2 del Pallars Jussà; 2 del Pla d’Urgell; 1 del Solsonès: 1 de l’Urgell; 5 del Segrià i, 2 de la Cerdanya. Que formen part dels sectors, Agroalimentari, TIC, Serveis (Enginyeria, Arquitectura, Artesà, Turisme, Comerç, Salut i Educació).

Aquest programa finançat pel Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, adreçat a empreses de recent creació, ja siguin empresaris individuals, PIMES de sectors tradicionals o innovadores i Startups, té com a objectiu, que les companyies participants incrementin la seva facturació, trobin finançament, avancin els seus processos d’internacionalització i creïn llocs de treball, entre altres.

Des de la Diputació de Lleida, a través del Patronat de Promoció Econòmica es facilita la promoció i el desenvolupament econòmic, empresarial i territorial de les Terres de Lleida, contribuint a la lluita contra el despoblament i a la fixació del talent al territori. Mitjançant GLOBALLEIDA, es dona suport al petit emprenedor i a la petita i mitjana empresa (PIME) i es dissenyen i implementen programes d’actuació per a la seva millora i desenvolupament, des de les seves fases més inicials fins a empreses que es vulguin consolidar en diferents mercats.

El llançament del programa Impulsa’t, ha de servir de palanca  per reforçar i augmentar el grau de supervivència d’aquestes empreses de recent creació de la demarcació de Lleida.

Desplaça cap amunt