En aquesta edició de ‘Compra i descobreix Catalunya’ han participat 33 municipis, 10 dels quals de Lleida, 14 de Barcelona, 1 de Girona, i 8 de Tarragona
Cervià de les Garrigues ha acollit aquest cap de setmana els guanyadors dels municipis participants a la 12a edició de la campanya conjunta de dinamització comercial i territorial de la Xarxa de Barris amb Projectes 2022, en la qual han participat 33 municipis de Catalunya, dels quals 10 són de Lleida, 14 de Barcelona, 1 de Girona, i 8 de Tarragona.
La jornada va consistir amb un treball de camp recollint olives amb un esmorzar amb coca de recapte i coca dolça del municipi, visita a la cooperativa de Cervià, tot seguit d’un dinar, per acabar amb la visita a l’Ajuntament de Cervià de les Garrigues, on l’alcaldessa, Mercedes Rubio, va fer el lliurament d’un lot de productes de proximitat als guanyadors.
El Patronat de Promoció Econòmica dona suport als municipis lleidatans que participen en la campanya ’Compra i descobreix Catalunya’, una iniciativa de col·laboració entre administracions locals de tot Catalunya per donar suport al comerç de proximitat i donar a conèixer els 33 municipis participants potenciant amb premis i experiències d’1 o 2 dies de turisme local i de proximitat d’aquests municipis participants. En aquesta edició, els municipis lleidatans que hi participen són Balaguer, Cervera, Cervià de les Garrigues, el Pont de Suert, Juneda, les Borges Blanques, Lleida, Solsona, Torres de Segre i Tremp.
La Xarxa de Barris Antics ofereix als ajuntaments que s’hi adhereixin avantatges, com ara una campanya de dinamització comercial local amb projecció supramunicipal, el treball en xarxa, l’abaratiment de costos, més quantitat i qualitat de premis per atraure els clients en favor del petit comerç, el coneixement dels territoris, el reclam per visitar i conèixer localitats petites, i la rendibilitat de la inversió pel fet que sigui molt més que una campanya de dinamització comercial, amb les accions conjuntes.