El territori aposta per la consolidació del seu teixit empresarial

A través de programes com ‘Impulsa’t’, amb el qual s’acompanyarà en el seu procés de consolidació 20 empreses del conjunt del territori que sumen entre totes un total de 70 treballadors i una facturació conjunta de més d’1.400.000 €

Un programa  finançat pel Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, adreçat a empreses de creació recent, ja siguin empresaris individuals, PIMES de sectors tradicionals o innovadors i ‘startups’, que permetrà als participants adquirir les competències i coneixements necessaris per enfortir i consolidar l’empresa

El director del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, Ramon Boixadera, acompanyat de la ponent Yolanda Tarango, encarregada d’impartir la primera formació grupal que ha abordat la temàtica de ‘Competències per a un negoci eficaç’, han donat la benvinguda als representants de les 20 empreses que han estat seleccionades per participar en el programa Impulsa’t, que ha permès als participants adquirir les competències i coneixements necessaris per enfortir i consolidar l’empresa.

En aquesta primera edició, les 20 empreses seleccionades que sumen —entre totes— un total de 70 treballadors i una facturació conjunta de més d’1.400.000 €, tenen representació a 10 comarques de tota la demarcació (1 de la Val d’Aran; 1 de l’Alta Ribagorça; 4 de les Garrigues; 1 de la Noguera; 2 del Pallars Jussà; 2 del Pla d’Urgell; 1 del Solsonès: 1 de l’Urgell; 5 del Segrià i 2 de la Cerdanya), i que formen part dels sectors agroalimentari, TIC, serveis (enginyeria, arquitectura, artesania, turisme, comerç, salut i educació).

El programa, que està finançat pel Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, s’adreça a empreses de creació recent, ja siguin empresaris individuals, PIMES de sectors tradicionals o innovadors i startups, té com a objectiu que les companyies participants incrementin la seva facturació, trobin finançament, avancin els seus processos d’internacionalització i creïn llocs de treball, entre altres.

Durant 8 mesos, les empreses estaran acompanyades d’un consultor/mentor, seguiran un programa de capacitació de 15 hores de durada, participaran en sessions col·lectives i s’entrevistaran amb experts i assessors especialitzats.

La jornada ha continuat amb l’inici de la primera formació grupal, ‘Competències per a un negoci eficaç’, impartida per Yolanda Tarango, experta en gestió d’equips amb més de 25 anys d’experiència en banca dirigint projectes en totes les àrees funcionals. També és consultora i mentora especialitzada en l’empoderament de les persones i la professionalització de la gestió, entre d’altres, i fundadora de Barcelona Mentoring. Es tracta d’una temàtica adaptada al perfil i les necessitats de les persones participants, en la qual s’han definit les competències per a un negoci eficaç, com la capacitat real i demostrada per assolir amb èxit una activitat de treball específica.

Des de la Diputació de Lleida, a través del Patronat de Promoció Econòmica, es facilita la promoció i el desenvolupament econòmic, empresarial i territorial de les Terres de Lleida, contribuint a la lluita contra el despoblament i a la fixació del talent al territori. Mitjançant GLOBALLEIDA, es dona suport al petit emprenedor i a la petita i mitjana empresa (PIME) i es dissenyen i implementen programes d’actuació per a la seva millora i desenvolupament, des de les seves fases més inicials fins a empreses que es vulguin consolidar en diferents mercats.

El llançament del programa ‘Impulsa’t’ ha de servir de palanca per reforçar i augmentar el grau de supervivència d’aquestes empreses de creació recent de la demarcació de Lleida.

Informació del programa ‘Impulsa’t’

‘Impulsa’t’ és un programa de consolidació empresarial, resultat de la fusió dels programes ‘T’acompanyem’ i ‘Lleida StartUP’ desenvolupats des del 2014 per GLOBALLEIDA, en què, fins ara, han participat 192 empreses del conjunt del territori amb molt bons resultats i amb un èxit de supervivència superior al 95%.

Aquest programa té com a objectiu principal donar un acompanyament personalitzat en els processos de consolidació de les empreses (que estiguin en la seva fase inicial, és a dir, menys de 5 anys d’activitat empresarial i comptin amb un equip promotor compromès) i ha de permetre reforçar el model de negoci, incrementar el nombre de clients, augmentar la facturació i/o aconseguir un posicionament de marca.

Entre les empreses participants n’hi ha una del Solsonès dedicada a la recuperació de la fauna, o una altra a la comarca de la Cerdanya que es dedica al cultiu ecològic de fruits del bosc.

La metodologia i execució del programa es planteja en dues etapes diferenciades:

Fases del programa:

Assessorament individual per empresa:

  • Fase 1: Anàlisi del model de negoci. (2 hores)
  • Fase 2: Definició d’objectius de consolidació. (2 hores)
  • Fase 3: Definir un pla d’acció per aconseguir els objectius de consolidació. (6 hores)
  • Fase 4: Per a empreses innovadores i startups. Mentoratge per proporcionar acompanyament expert per posar les bases d’un creixement sòlid i sostenible a l’empresa. (10 hores)

Formació grupal per a totes les empreses:

Formació (15 hores): per capacitar l’equip promotor en matèries com: recursos humans, estratègia de venda, màrqueting, finançament o pla econòmic i financer. Alhora, permet fer xarxa i relacionar-se entre les diferents empreses participants en el programa.

El programa està adreçat a empreses de creació recent, ja siguin empresaris/es individuals (autònoms/es), PIMES de qualsevol sector i startups, totes elles amb menys de 5 anys d’activitat.

Desplaça cap amunt